Vilken jekla pers!

Jag är barnvakt för första gången. Har varit ensam hemma med lillkillen sedan tjugo över sju.

19.20 - Obligatoriskt blöjbyte och påklädning av pyjamas
19.50 - Kvällsmat (Gröt. Och Aleu åt jättebra. Mycket och utan klagan.)
20.10 - Rap (Jag hörde den! Jag såg den! För jag bar honom just då.)
20.20 - Ytterligare ett blöjbyte (Oplanerat och betydligt mindre trevligt än det första.)
20.30 - Godnatt! (Efter en mycket vacker sånginsats från min sida lämnade jag sovrummet.)

So far so good! Men nu började problemen.

Aleu skrek och fejkhostade direkt när jag klev utanför sovrumsdörren. Inget problem dock, han gör det för att han vill att man ska komma springandes tillbaka. Jag ignorerade och gick till min babycam för att checka honom därifrån. Sätter på kameran och får bild precis lagom till att jag ser en flod av den föredetta gröten forsa ur Aleus mun. Jag kutar tillbaka till sovrummet. Resten kan ni räkna ut själva. Nu sover han i allafall som en stock. Den lille stackarn <3

Kommentarer
Postat av: Stefan

Stackars er båda.

2010-02-11 @ 22:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0