Dagens lektion

Idag ska jag lära er hur man matar en ettåring på bästa sätt. Ni behöver bara komma ihåg följande sex punkter.

1. Ha en hel förpackning pappersdukar eller en full hushållsrulle nära till hands. (Behöver jag ens förklara varför?)
2. Ha nappen utom synhåll (På så vis undviker ni mycket skrikande. Och mycket brutala jag-vill-ha-rörelser.)
3. Ha mamma, pappa och alla andra betydligt populärare vuxna än dig själv utom synhåll (Varför? Se punkt 2.)
4. Mata inte barnet när det gäspar. Eller skriker. (Maten stannar inte kvar i munnen då.)
5. Ge ungen en leksak att pilla på. (Du undviker då att fingarna går från maten i munnen till kläderna.)
6. Sätt på en barnvideo (Det distraherar barnet när du själv har svårt att vara rolig. Tex efter gapstopp och illvrål.)  

Kommentarer
Postat av: Lisa

Håller fullständigt med!

2010-02-23 @ 09:38:41
Postat av: Stefan

Vet hur det är. Ge honom fiskpinnar, det brukade funka för mitt barn...

2010-02-23 @ 16:05:43
Postat av: Filippa

Han äter ju bara halvflytande.. Annars skulle jag prova.

2010-02-23 @ 16:10:35
Postat av: Alva

haha klockrent filippa jag känner igen mig även här..;)

2010-02-23 @ 23:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0