Torsdag.

Det har varit en innehållsrik dag idag. Jag har hunnit med ganska mycket. Varit riktigt duktig faktiskt.



Det började med att jag, efter att Aleu åkt iväg till skolan, ställde mig och lagade mat. Sjömansbiff. Skrev även en fin lapp till Glòria om vad det var i grytan och hur man som bäst äter det. (Genom att mosa potatisen i såsen)

Så här ser sjömansbiff ut. För er som inte vet. Dock är detta inte min. Men såg typ ut så. Gött.



Efter det gick jag till Cal Font. Där mötte jag Lisa och av en slump de andra svenskarna. De provade skor. Skräll. Jag och Lisa hade dock ett mycket viktigt ärende att göra. Så vi gav oss iväg. På vägen gick vi förbi en byggnad.

Ett gammalt kloster. Nu ålderdomshem. Ganska mäktigt. Trodde inte det fanns sådant i lilla Igualada.



Jag och ingången. "Lillasystrarna till de uråldriga övergivna" står det. Okej? säger vi.




Ett kvarter senare så var vi på plats. Vår destination. Polishuset. Vad vi gjorde? Ja, vi var faktiskt så duktiga att vi var där för att få ett "registreringsintyg för arbetande utlänning". Efter mycket inskrivande av uppgifter, en promenad till banken och tillbaka, lite underskrifter och minus tio euro så fick vi det. Intygen finns nu i vår ägo.

Lisa i en gammal cell. Som nu var ett väntrum. Lite cellskräck fick vi (haha!). Något annat vi fick var en egoboost i form av ett "Ni är de vackraste flickor jag sett i mitt liv. Mitt hjärta är krossat" från en arbetande polisman. En annan (kvinnlig) polis (hon som skrev in våra uppgifter) frågade oss om vi var singlar. Eller.. hmm, ett par? HAH!



På väggarna fanns affischer som uppmanade oss utlänningar att inte handla med knark. Då skulle vi hamna i finkan.



Efter att vi hade varit så duktiga så förtjänade vi en belöning. Och vad passade inte bättre än en varm choklad på Plantas? Inte mycket. Så det blev det. Sedan var resten av dagen inte tillräckligt intressant för att skriva om! HOJ! 

Lisa var nöjd och lycklig med sin efterlängtade choklad. (Och lite småporrig på bilden. Som alltid.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0